צביקה כהן מציג ניצחון: "את השאלות הקשות תפנו להרב לוין" • הראיון המלא

    דוד לזר 3 Comment on צביקה כהן מציג ניצחון: "את השאלות הקשות תפנו להרב לוין" • הראיון המלא
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סאגת הסמינר הישן הגיעה אמש (שני) לסיומה לאחר שכל 21 הבנות ששובצו על ידי העירייה התקבלו לסמינר ושביתת התלמידות האחרות הופסקה.

    הבוקר, סגן ר"ע ירושלים צביקה כהן שטיפל בפרשה מתוקף תפקידו כמחזיק תיק חינוך בעירייה שוחח עם דוד חכם ומני גירא – שוורץ ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' ואמר כי "יש כאן שמחה גדולה, גם באותם בתים של הבנות הנפלאות וגם בביתם של כל עם ישראל".

    מדוע לא יכלו למצוא את הפתרון לפני שבועיים ובכך לחסוך את צערן של הבנות?

    "אני שמח שהשאלות מופנית אלי ולא אל הרב לוין, ביום הזה כולנו יכולים לומר שזה יום של ברכה לכולם, ברכה שלנו וגם ברכה של הרב לוין, אנחנו יודעים שהבנות האלו מצאו את מקומם הראוי. הבנות האלו עוד ישבחו את הסמינר ואת זה גם הרב לוין יודע".

    "לצערי איזשהו טרנד, שנעביר אותו לאט לאט, 'כי מציון תצא תורה', היום צריכים כל עמי הארץ לדעת שציון זה ירושלים והתורה היא של כולם גם של אותם בנות, לא של סקטור כזה או אחר", אמר כהן.

    "אני חושב שהרעיון שלנו חילל היטב בראשם של מנהלי הסמינר הישן, וכולל בראשם של ראשי הישיבות שטיפלו בזה", אמר כהן והוסיף כי "היום יצאה אמירה מירושלים לכולם: להפסיק לדבר על אחוזים ומכסות".

    ועדיין, למה לא הגעתם לפתרון קודם לכן?

    "את השאלות הקשות תפנו למי שעיכב את הסיפור ולא למי שעמד בצד של הבנות, מהיום הזה אנחנו רוצים שכולם יבינו שיש רק קריטריונים של תוכן, ראשי הסמינר וראשי הישיבות יכולים לקבוע סדר יום חדש, שאם אמא רוצה שהבת שלה תתקבל לסמינר טוב, הקריטריון הוא רק רוחני ולא בנושא של מכסות", אמר כהן פעם נוספת.

    כהן סיפר כי "לא ישנתי בלילה הרבה מאוד זמן, היו עלינו לחצים כבדים מגורמים שונים שאמרו לנו לוותר על בת כזו או אחרת, לא יכולנו לוותר על שום בת, כל הבנות האלו הם בתוך הקריטריונים שדיברתי עליהם קודם".

    האם נכונות הן השמועות שנסגר 'דיל' בין מנהל הסמינר הישן לבין העירייה ושהובטח לו מבנה נוסף?

    "תדע לך שאין שום הסכמה מהסוג הזה. אלא, כשהמנהלים נמצאים בקשר שוטף עם העירייה – היא גם נמצאת איתם בקשר טוב. במקרה הזה – אין בקשה לאישור כיתה וכדו', אבל זה לגיטימי שאם סמינר חסר לו מקום – אז העירייה תיתן לו, ויש לנו תהליך מסודר עם כל המנהלים שמשתפים איתנו פעולה", אמר כהן.

    "יש התחייבות ל'חברות' עם הרב לוין ולמוסד שלו, היא קיימת והיא תתקיים בעזרת ה'", הוסיף צביקה כהן מחזיק תיק החינוך בעיריית ירושלים.

    כהן סיפר בסיפוק כי "כל אותן -21 בנות סודרו, כולן סודרו. ולא די בכך, אלא שהרב לוין בקולו הטבעי הסתובב הבוקר והתקשר לכל הבנות והזמין אותם ללימודים אחת אחת, זו שמחה של עם ישראל".

    על הרב לוין אמר: "אני מעריך ומוקיר אותו, גם עליו עברו ימים קשים, ערב ר"ה היום, וזה הזמן שכולנו צריכים לחזור בתשובה".

    כהן התייחס לפרשת הסייעות שעדיין לא נפתרה בעיר ירושלים ואמר כי " הבט, אני שמח שאתה מעלה את הסיפור של הסייעות אבל צריך להפריד, המהלך של העירייה בפרשת הסייעות הוא חוקי לצערי והמנכ"ל אומר שהוא לא יודע להחזיק אותן אחרי שמרד החינוך שיחרר אותן".

     כהן סיפר כי, "הרב דרעי פנה אלי בעניין זה – באופן הכי חזק שיכול להיות, הוצאתי מסמך חזק לראש העיר, הנושא נידון והגורמים מטפלים בזה".

    לסיום, הביא כהן את רשימת הקרדיטים הארוכה של אותם אלו שסייעו לפתירת משבר הסמינר הישן בירושלים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חבל שאתם (וכמוכם גם אתרים אחרים) מציגים את הדברים בצורה כזאת חד צדדית נגד הסמינר ובעד העירייה ומשרד החינוך, בזמן שברור לכל בר דעת שהסמינר צודק ויש לנו גדולי תורה והם הקובעים הבלעדיים "גם" בענייני חינוך – פשוט בושה וחרפה להציג את הדברים בצורה כזאת ומבלי לדייק בפרטים.

    2. 2

      בושה וחרפה

      שחרדי יעזור למשרד החינוך לשלוט על המוסדות החרדיים

      ומידיעה רוב הבנות שהוא הכניס ל"ישן" בכלל לא רצו ללכת לשם

      רק שהוא רצה "לנצח" את הסמינר

      ובשביל זה הוא אמלל את הבנות

      זו לא מלחמת קודש

      זו מלחמת בושה

      ושחרדי עוד עושה את זה

      ואגב, הבנות האלה ירגישו שם לתמיד דפוקות ומסכנות

      הכל כי צביקה כהן צריך לנצח

    3. 1

      תאזינו לראיון ותראו שלא עשו לצביקה הנחות